T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ESENYURT - ESENYURT ERDOĞANLAR İLKOKULU

Duyurular

Nis

OKUL AİLE BİRLİĞİ GELİR GİDER TABLOSU

Ock

OKUL AİLE BİRLİĞİ GELİR GİDER TABLOSU

May

8 BİN SORUDAN OLUŞAN MAYIS AYI YARDIMCI KAYNAK PAKETİ YAYIMLANDI

Millî Eğitim Bakanlığınca tüm kademe ve sınıf seviyesindeki öğrencilere destek sağlamak amacıyla hazırlanan ve 8 bin sorudan oluşan mayıs ayı yardımcı kaynak paketi, yardimcikaynaklar.meb.gov.tr adresinden erişime açıldı.      9 Mayıs 2022 15:22 244 8 BİN SORUDAN OLUŞAN MAYIS AYI YARDIMCI KAYNAK PAKETİ YAYIMLANDI

Millî Eğitim Bakanlığı, yardımcı kaynak destek paketini her ay öğrenci ve öğretmenlerin istifadesine sunuyor. Bu kaynaklar ile öğrencilerin derste işleyecekleri konuları pekiştirmeleri, uzaktan eğitimde oluşan öğrenme kayıplarının telafi edilmesi ve öğrenme süreçlerine katkı sağlanması amaçlanıyor. 

Bu kapsamda hazırlanan yardımcı kaynak destek paketinin sekizincisi bugün yayımlandı. Tüm kademe ve sınıf seviyesindeki öğrencilere yönelik olarak hazırlanan mayıs ayı yardımcı kaynak paketi, yardimcikaynaklar.meb.gov.tr adresinden erişime açıldı. 2021-2022 eğitim öğretim yılı için yayımlanan son yardımcı kaynak paketi olma özelliği taşıyan mayıs ayı yardımcı kaynak paketinde 8 bin soru yer alıyor.

 Mayıs ayı LGS örnek soruları yayımlandı

8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin 2022 yılında yapılacak "Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav"a yönelik hazırlıklarına destek sağlamak adına mayıs ayı örnek soru kitapçığı da öğrenci ve öğretmenlerin kullanımına sunuldu. Mayıs ayı paketiyle birlikte 2021 yılı ekim ayı itibarıyla yayımlanan örnek soru sayısı 360'a ulaştı.

 Ekim ayından itibaren 70 bin soru yayımlandı

MEB, ilk yardımcı kaynak destek paketini geçtiğimiz ekim ayında yayımlamıştı. Her ay düzenli olarak yayımlanmaya devam eden yardımcı kaynak paketlerinde toplam soru sayısı 70 bine ulaştı. Yayımlanan kaynaklar öğrenci ve öğretmenler tarafından büyük bir ilgiyle takip edildi. Yardımcı kaynak paketlerinde çalışma yaprakları, etkinlik kitapları, öğretmen kılavuzları, çalışma soruları, beceri temelli testler, merkezî sınava yönelik örnek sorular, fasiküller, etkileşimli sorular, tekrar testleri, YKS'ye yönelik TYT, AYT ve YDT örnek soru kitapçıkları, YKS çalışma soruları, YKS soru bankaları ve soru çözümleri yer alıyor. 

 36 milyon yardımcı kaynak ücretsiz dağıtıldı

MEB, tüm eğitim kademeleri için öğrencilerin ek kaynak ihtiyaçlarını karşılamak üzere çalışma yaptı. Hazırlanan yardımcı kaynaklarla öğrencilerin yardımcı kaynak ihtiyacının ücretsiz olarak giderilmesi amaçlanıyor. 2. sınıftan 12. sınıfa kadar tüm eğitim seviyelerinde hazırlanan yardımcı kaynaklar öğrencilere dağıtıldı. Bu yıl LGS ve YKS sınavına girecek öğrenciler için de hazırlanan çalışma kitapları nisan ayı içinde öğrencilere ulaştırıldı. 2021 yılı kasım ayından itibaren ücretsiz olarak dağıtılan yardımcı kaynak sayısı, yurt genelinde 36 milyona ulaştı. 

 Hedef 100 milyon yardımcı kaynak

MEB, eğitimde fırsat eşitliği çerçevesinde 2022 yılı eylül ayında 100 milyon yardımcı kaynak kitabı öğrencilere gönderecek. Gönderilecek yardımcı kaynaklar, tüm eğitim kademeleri için hazırlanan 85 yardımcı kaynak ve 7 öğretmen kılavuzundan oluşuyor.  

Sekizinci yardımcı kaynak destek paketinin Bakanlığın internet sitesinde öğrenci ve öğretmenlerin istifadesine sunulduğunu duyuran Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, şunları kaydetti: 

"Her ay ilkokul ikinci sınıftan lise son sınıfa kadar tüm eğitim kademelerinde öğrencilerimizin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kapsamlı bir yardımcı kaynak paketi paylaştık. Bu eğitim öğretim yılı için son olan ve 8 bin sorudan oluşan mayıs ayı yardımcı kaynak paketini öğrencilerimizin istifadesine sunduk. Bu paketle birlikte öğrencilerimizle paylaştığımız soru sayısı da 70 bine ulaştı. Burada alanında uzman ve çok deneyimli bir kadro tarafından her geçen gün kapasitesi artırılan önemli bir kaynak havuzu oluşturuluyor. Ders kitaplarını ülkemizin tüm çocuklarına ücretsiz olarak dağıttığımız gibi yardımcı kaynaklar konusunda da aynı hassasiyeti gösteriyoruz.  Bu yılın sonuna kadar 100 milyon yardımcı kaynağı basılı hâlde öğrencilerimize göndereceğiz. Bu süreç başarılı bir şekilde ilerliyor. Salgın sürecindeki öğrenme kayıplarını telafi etmek ve sınav sürecindeki öğrencilerimizi desteklemek için çalışmaya devam edeceğiz."

 

   Yayın Tarihi: 9 Mayıs 2022
 

Kas

Adli Destek ve Mağdur Hizmetleri Dairesi Başkanlığının 02.09.2021 tarih ve E-65239849-824-0002-2021-203/1097 sayılı yazısı ve toplantıda alınan karar gereği dijital afişler web sitemizde yayınlanmaktadır.

May

Çocuğun yeteneklerini keşfetmesinde, iletişim becerilerini geliştirmesinde, kendini ifade etmesinde, fiziksel, zihinsel, dil, sosyal ve duygusal gelişimini sağlamasında oyun en etkili yöntemdir. Kuralları ve içerikleri çağdan çağa birçok değişime uğrasa da çocuk için oyun, bir eğlenme ve etkin öğrenme kaynağıdır. Oyun, çocuğun kendini ifade etmek için kullandığı dili ve aracıdır.  Bu bağlamda oyun, çocuğun hayatı, geleceği ve hayalleriyle baş başa kaldığı, gerçek dünyayla hayal dünyası arasında köprüdür. Oyun için en uygun ortamlardan biri de açık havadır. Açık hava, çocukların kendilerini en özgür hissettikleri ve kendileri olabildikleri yerlerin başında gelir. İklim ve doğa şartları ne olursa olsun çocukların her fırsatta açık hava etkinlikleriyle buluşturulması büyük önem arz etmektedir. 

Tüm dünyada gelenekselleşen ve bu yıl 20 Mayıs 2021 tarihinde gerçekleştirilecek olan Okul Dışarıda Günü, açık havada oynamayı ve keşfederek öğrenmeyi özendirmeyi amaçlamaktadır. Benzer şekilde 28 Mayıs tarihinde de Dünya Oyun Oynama Günü etkinlikleri yapılmaktadır. 

Açık havanın ve oyunun çocuğun hayatındaki önemine vurgu yapmak, eğitimciler, aileler ve toplumda farkındalık oluşturmak amacıyla resmî ve özel tüm okul öncesi eğitim kurumlarında, 20 Mayıs 2021 günü "Dünya için bir iyilik yap" sloganı ile, 28 Mayıs 2021 günü ise "Oyun; her zaman, her yerde ve herkese!" sloganı ile etkinlikler düzenlenecektir. 

Ülkemizde de oyuna atfedilen bu özel günler önemsenmekte ve farkındalık etkinlikleri sürdürülmektedir. Bu yıl yapılacak olan etkinliklerin resimleri ve etkinlikleri yapan çocukların bilgileri Bakanlığımızın "http://www.tasarlaoynapaylas.meb.gov.tr" adresine gönderilecek ve bu adreste yayınlanacaktır.  Bu kapsamda,

20 Mayıs 2021 Okul Dışarıda Günü için;

Kutu,  taş, düğme, kapak gibi dönüştürülebilecek, değiştirilebilecek, atmadan önce başka bir amaç için kullanılabilecek materyallerin bir şeyden çok şey,  her şeyden bir şey yapmak için temin edilmesi,

20 Mayıs 2021 günü, okulda veya evde, nerede isek orada salgın tedbirleri kapsamında açık havaya çıkılması,

"Dünya için bir iyilik yap" sloganı ile atık malzemelerden materyaller tasarlanması,

Okul müdürlükleri ve öğretmenler tarafından velilerin bilgilendirilmesi,

Uzaktan eğitim yapılan sınıflarda çocukların bu etkinlikleri evlerinin bahçelerinde ailelerinin gözetiminde yapmalarının teşvik edilmesi,

Tasarlanan materyallerin fotoğraflarının çocuğun bilgileri ile birlikte http://www.tasarlaoynapaylas.meb.gov.tr internet adresine gönderilmesi,

Etkinliklerin ulusal ve yerel basında yer alması ve #okuldışarıda etiketi ile sosyal medyada paylaşılması, toplumda olumlu farkındalık oluşturulması düşünülmektedir. 

28 Mayıs 2021 Dünya Oyun Oynama Günü için;

28 Mayıs 2021 tarihinde sabahçı ve normal eğitim yapan sınıflarda saat 10.00'da, öğlenci sınıflarda ise saat 14.00'te olmak üzere, "Seksek" oyununun oynanması,

Çocukların oynayacağı oyunlara ek olarak ailelerin de aktif rol alacağı veya sadece ailelerin oynayıp çocukların izleyeceği oyunların oynatılmasına özen gösterilmesi,

Uzaktan eğitime devam eden çocukların da aileleri ile birlikte açık havada oyun oynaması için öğretmenlerin günlük eğitim akışlarında bu tür içerikler planlamaları ve aileleri teşvik etmeleri,

Hafta boyunca oyunun ve açık havada bulunmanın değeri konusunda çocuklar, eğitimciler ve ailelerin dikkatini çekecek etkinlikler yapılması, 

Öğretmen ve ailelere yönelik olarak oyunun ve açık havanın çocuğun hayatındaki önemini vurgulayacak;

Çocukların sağlıklı büyüme ve gelişmesinde dışarıda ve doğada oyunun önemi,

Çocuklar hangi yaşta, hangi oyunları, oyuncakları tercih ederler?

Oyun ve öğrenme

Anne ve babalar neden çocuklarıyla oyun oynamalı?

Dijital oyunlarla çocuklar arasında dengeli bir ilişki kurmak mümkün mü?

Oyunlar değişiyor: Eski oyunlar, şimdiki oyunlar, gelecekte oyunlar....

konularında uzaktan veya salgın tedbirleri kapsamında yüz yüze eğitim faaliyetleri düzenlenmesine özen gösterilmesi, 

Yapılacak olan bu etkinliklere ait resimlerin de daha sonra bu amaç için düzenlenecek olan http://www.tasarlaoynapaylas.meb.gov.tr adresine gönderilmesi,

Etkinliklerin ulusal ve yerel basında yer alması ve #dünyaoyungünü etiketi ile sosyal medyada paylaşılması, toplumda olumlu farkındalık oluşturması açısından önemli görülmektedir.

"Okul Dışarda" ve "Dünya Oyun Oynama Günü" kapsamında yapılacak etkinliklerin erken çocukluk eğitimi dönemindeki çocukların gelişim özelliklerine uygun içeriklerde gerçekleştirilmesi hususunda gereğini rica ederim.

Nis

POSTER OYLAMASI

Etwinnig Temiz Eller Projemiz için öğrencilerimiz arasından çıkan poster fikirlerinden beğendiğinizi lütfen işaretleyiniz. Okulumuzun 4-D sınıfının yapmış olduğu poster 4. sırada yer almakta olup; aşağıda yer almaktadır. Oylamalarınızı bekliyoruz.    https://forms.gle/GaK596B1PRK8G9Ja9

Nis

Uzman Klınik Psikolog Başak TOHUMCU tarafından 15 Nisan 2021 saat 14:30 da  " Psikolojik Sorunlar ve İstenmeyen Davranışlar" eğitimi verilecektir.

 Seminer Linki: https://us04web.zoom.us/j/74499402627?pwd=VFdvT2ZBSFoyYU1LR2J2Q3lsdTN5Zz09

Meeting ID: 744 9940 2627

Passcode: 12345

Nis

4.Sınıf öğrenci ve velilerimize duyurdur. 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı 2. Dönem yazılı tarihleriniz aşağıdaki gibidir.

Mrt

2 Nisan günü " Otizm Farkındalık Günü" nde sizleri mavi giyinmeye veya mavi kurdele takmaya davet ediyoruz.

Mrt

BİLİNÇLİ TEKNOLOJİ KULLANIMI

Eskiden çocuklar, sokaklarda arkadaşlarıyla deneyimleyerek, keşfederek öğrenirlerdi. Bu öğrenme süreçleri; dokunarak, görerek ve yakın temas kurarak aktif iletişim sağlanan süreçlerdi. Şimdilerde ise çocuklar, bu gibi önemli süreçleri ya imkânsızlıklar ya da çevresel faktörler sebebiyle deneyimleyememektedir. Günümüzde sadece çocuklar için değil aynı zamanda aileleri için de keşfetme, öğrenme, iletişim kurma alanı; teknolojik aletlerin sağladığı mecralar olmuştur. Teknoloji, insanlığın doğaya üstünlük kurma amacına hizmet eder. Teknolojik ürünler de yaşamda karşılaşılan sorunlara çözüm bulmak üzere üretilmişlerdir. Teknolojinin bir diğer amacı ise insanların yaşam kalitesini artırıp hayatlarındaki konfor alanını genişletmektir. Teknolojinin faydalarını sıralamaya devam etmek mümkündür ama dikkat edilmesi gereken asıl nokta, çocukluk dönemindeki teknoloji kullanımında "bilinçli kullanıcı" olma yolunda çocuğu yönlendirmektir.

Çocuklar, teknoloji kullanımını yakın çevrelerinden öğrenmektedirler. Bu öğrenme yaşanırken onlar için sınırlar çok önemlidir. Evde annenin, babanın ya da bakıcının işi varsa bunu rahat yapmanın en pratik yolu çocuğun eline bir tablet, telefon vermek ya da izlemesi için ona televizyon açmaktır. Televizyon karşısında saatlerce kalan çocuklar için bu durum, birçok olumsuz sonuç doğurur. Bunlardan bazıları; çocukların iletişim kurma becerilerinin tek yönlü olması, bir yetişkine bağlanması gerekirken bir makineye bağlanması, yemek yeme eylemini gerçekleştirememesi, olayların farkında olmaması, dış dünyaya kendini kapatmasıdır. Bu süreçte çocuğa sınırlamalarda bulunmak, kural koymak ve yapılması gerekeni doğru bir şekilde anlatmak çok önemlidir. Ancak bu sınırlamalar ve doğru anlatımlar ile bilinçli teknoloji kullanımını ortaya çıkarabilir. Peki, Neden Bilinçli Teknoloji Kullanımı? Çocukların doğduğu günden itibaren yaşadıkları her deneyim, gelişimlerine katkı sağlamakta ve aynı zamanda onları hayata hazırlamaktadır. Çocukların biyopsikososyal bir varlık olarak sağlıklı büyümeleri, kendine güvenen, üretken bireyler olmaları ve özgürce kendilerini gerçekleştirebilmeleri konusunda hayatlarındaki tüm sorumlu kişilerin eğitim, öğrenme, deneyimleme ve tüm iletişim olanaklarını güvenli bir biçimde onlara sunması gerekmektedir. Güvenli ve kontrollü bir şekilde teknoloji kullanımını çocuklarımıza öğretmediğimiz zaman onların fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarda olumsuz etkilendiği görülmektedir.

16, 17, 18 .12.2020 tarihinde üçüncü sınıfların tüm şubelerine Okul Psikolojik Danışmanları  tarafından "Bilinçli Teknoloji Kullanımı" semineri düzenlenmiştir.

 

Kas

2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Veli Akademilerimiz başlıyor. 11/11/2020 tarihinde saat 11:00 da uzaktan eğitim olarak rehber  öğretmenimiz Sibel TOKAT tarafından "Hijyen Sağlık ve Sağlıklı Beslenme"eğitimi verilecektir. Katılımız rica olunur.Uzaktan eğitim giriş  şifresini öğretmenleriniz gruplardan bildirecektir.

Ekm

30/10/2019 Çarşamba günü saat 13:30 da veli akademilerimiz başlıyor. İlk eğitimimizi Özgür ÖZGÜLGÜN "Örnek Anne Baba ve Huzurlu Aile " konusunda verecektir. Tüm velilerimiz davetlidir.

Mrt

20/03/2019 Çarşamba günü saat 14.00 da tüm velilerimizi konferans salonumuza bekliyoruz. Veli Akademileri eğitimlerimizin üçüncüsü olan " Bilinçli Teknoloji Kullanımı " eğitimine tüm velilerimiz davetlidir.

Eğitimci olarak Enes ÇELİK gelecektir.   Esenyurt Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve Özel Eğitim İş Uygulama Okulu Müdür Yardımcısı Enes ÇELİK 1991 yılında Mersin´in Erdemli ilçesinde doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Mersin´de tamamladıktan sonra Atatürk Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalından 2013 yılında mezun oldu. Aile Danışmanlığı ve Eğitimi alanında lisansüstü çalışmalarına devam etmektedir.

Eğitimenizin instegram sayfasından da kendisine ulaşıp sorularınızı sorabilirsiniz.  İnstegram  sayfasına celikenes33 den ulaşabilirsiniz.

Mrt

13 Mart 2019 Çarşamba günü saat 11.00 da Yurdanur AY YAŞA "Okuma Kültürü" semineri ile velilerimizle buluşacak.Tüm velilerimiz davetlidir.

YURDANUR AY YAŞA

1978 Silistra doğumlu olan yazar; 2002 yılında Marmara Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümünden , 2010 yılında Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Öğretmenlik mesleğine başlamasıyla birlikte uluslararası ve yerel proje çalışmalarına devam etti. Fransa ve Çekya' da Eğitimde Yaratıcı Düşünme ve 21. Yüzyıl Öğrenme Yöntemleri ile ilgili eğitim aldı. Alanında çeşitli sempozyum ve kongrelerde sunum ve bildirileri yayımlandı. Çeşitli dernek ve vakıflarda gönüllü eğitmenlik yaptı. Çağdaş Drama Derneği'nde Yaratıcı Drama Liderliği eğitimini tamamladı. Evliya Çelebi'nin Yaratıcı Drama Yöntemi ile anlatılması konulu tez çalışmasını tamamladı. Geçmişin İzinde Geleceğin Peşinde Benim İstanbul'um Projesinin 3. Yılında da koordinatörlüğünü yapmaktadır. Halen öğretmenliğe devam eden yazar evli, 2 çocuk annesi ve İstanbul'da yaşamaktadır.

Şbt

S.NO SEÇİLEN VELİ EĞİTİMİ TARİH/SAAT EĞİTİMCİ
1 AİLE İÇİ İLETİŞİM 05/03/2019- 14:00 NURDOĞAN ARKIŞ
2 OKUMA KÜLTÜRÜ 13/03/2019  -11.00  YURDANUR AY PAŞA
3 BİLİNÇLİ TEKNOLOJİ KULLANIMI 20/03/2019 -14.00 ENES ÇELİK